Czy można skutecznie połączyć zajęcia z gotowania i z aktywności fizycznej? W naszej szkole wszystko da się zrobić. Uruchomiliśmy projekt „GastroAktywni” , dzięki któremu uczniowie wykorzystują swoją wiedzę i umiejętności zdobyte na zajęciach gastronomicznych, a następnie efekty swojej pracy mogą spożytkować, spędzając czas w aktywny sposób.
Pierwszą inicjatywą była współpraca nauczycieli zawodu pod kierunkiem pani Marty Klemby i klasy 2a oraz nauczycieli wychowania-fizycznego, pana Krzysztofa Drabika i pana Jacka Sternala. Nasze działania zostały podzielone na dwa etapy. Najpierw uczniowie przygotowali specjalistyczne menu (prowiant), dostosowane do aktywności fizycznej w postaci wielogodzinnej wycieczki pieszej. Nie od dziś wiadomo, że aktywność fizyczna wymaga zwiększonego zapotrzebowania na energię oraz dobrze skomponowanych, bogatych w węglowodany posiłków. Taka energetyczna dieta jest podstawą siły oraz zdrowia każdego człowieka. Młodzież pod kierunkiem nauczycieli przygotowała na zajęciach pracowni gastronomicznej bananowo-marchewkowe muffinki z cynamonem, sok pomarańczowo-jabłkowo-marchewkowy, bułki pszenno-żytnie z pastą jajeczną, rukolą i warzywami oraz pestkami słonecznika i dyni. Wszystko to miało zapewnić energię oraz przyjemność spędzania wolnego czasu w kontakcie z naturą. Następnym etapem była wycieczka piesza po Lasku Wolskim. Oprócz poprawy kondycji fizycznej naszej młodzieży, istotą wycieczki było przeciwdziałanie ograniczeniu aktywności ruchowej oraz budzenie stałych zainteresowań poznawczych i turystycznych. W piękny wrześniowy dzień uczniowie klasy 2a w trakcie kilkukilometrowego spaceru poznali historię i wyszli na kopiec Józefa Piłsudskiego, skąd rozpościera się przepiękny widok na cały Kraków, zobaczyli klasztor oo. Kamedułów na Bielanach oraz jedną z największych winnic w Polsce „Srebrna Góra” z widokiem na dolinę Wisły.
Młodzież dowiedziała się, jak należy się przygotować do wycieczki oraz poznała cenne przyrodniczo -tereny Lasu Wolskiego. Oprócz budzenia stałych zainteresowań poznawczych, turystycznych i ekologicznych istotą wycieczki było kształtowanie edukacji historycznej
i patriotycznej. Mamy nadzieję, że to tylko wstęp do kolejnych tego typu inicjatyw w naszej szkole.